FAQ

FAQ

29 września, 2022 2023-08-26 17:14

Rejestracja

Rejestracja użytkownika

Aplikacja Comnata.pl jest aplikacją webową, oznacza to, że jest dostęp z każdego urządzenia mobilnego, które posiada przeglądarkę internetową. Wystarczy wpisać w oknie adresu: www.comnata.pl i zalogować się na swoje konto. 

To całkiem proste. Wystarczy w oknie logowania wpisać adres mailowy, który posłużył podczas logowania i zaznaczyć opcję resetowania hasła.

Dodawanie kolejnego użytkownika

Oczywiście, wystarczy, że na swoim koncie dodasz nowego użytkownika i określić do jakich modułów powinien mieć dostęp.

Wystarczy, że w dziale Ustawienia>Użytkownicy dodasz nowego użytkownika. Musisz podać adres e-mail użytkownika. Nowy użytkownik aplikacji musi z kolei potwierdzić rejestrację poprzez kliknięcie w link aktywacyjny w otrzymanej wiadomości e-mail. 

Tak. Możesz mu zmienić status na nieaktywny. Możesz to zmienić klikając na ikonę kłódki lub poprzez edycję użytkownika.

Tak, posiadając uprawnienia admina możesz sam wybierać do których modułów może mieć dostęp inny użytkownik.

Ustawienia

Okres abonamentowy

W zakładce Ustawienia>Twoje konto masz możliwość podejrzenia okresu abonamentowego i informacji kiedy rozpocząłeś korzystanie z abonamentu i jaka jest data końcowa.

Przedłużenie okresu abonamentowego jest możliwe dopiero po jego zakończeniu.

Zmiana danych

W zakładce Ustawienia>Twoje konto dostępna jest możliwość zmiany hasła. Wystarczy wpisać stare hasło i dwukrotnie wpisać nowe hasło, pamiętając, że hasło powinno zawierać minimum 8 znaków, z czego jeden znak specjalny, jedną cyfrę i jedną wielką literę.

Tak, w zakładce Ustawienia>Twoje konto dostępna jest mozlwiośc zmiany danych abonenta. Możesz określić swój status prawny oraz inne dane. Podanie danych jest niezbędne, by móc prawidłowo wystawiać dokumenty rozliczeniowe.

Dodawanie obiektów

W zakładce Ustawienia>Obiekty wybierz przycisk „dodaj obiekt”. Zdefiniuj jego rodzaj oraz nadaj nazwę – te dwie rzeczy wraz z ceną są polami obowiązkowymi. Parametry pokoju  określane też przez liczbę łóżek jednoosobowych i dwuosobowych. Dodatkowo możesz również dodać opis obiektu. Na górze jest też status obiektu, który w prosty sposób możesz aktywować i dezaktywować.

Oczywiście. Po dodaniu obiektu możesz zmieniać strzałkami kolejność wyświetlania na liście, a także w każdej dowolnej chwili edytować wszystkie jego parametry.

Dodatkowe opłaty (np. śniadania, miejsce parkingowe)

W zakładce Ustawienia>Dodatkowe opłaty możesz stworzyć listę dodatkowych opłat, dookreślić ich rodzaj (np. jednorazowa opłata lub opłata naliczana za każdy dzień pobytu). Możesz również zdefiniować, gdzie takie wpłaty mogą być stosowane, a których obiektów nie dotyczą. Każdy parametr dodatkowych opłat możesz w dowolnej chwili zmienić i dostosować do aktualnych potrzeb.

Oczywiście. Po dodaniu dodatkowej opłaty możesz zmieniać strzałkami kolejność wyświetlania jej na liście, a także w każdej dowolnej chwili edytować wszystkie jej parametry.

Rezerwacje

Dodawanie rezerwacji

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

PIERWSZY: możesz to zrobić z poziomu zakładki Rezerwacji naciskając na konkretną datę rezerwacji, przeciągając kursorem zakres dat. Wytoczy wtedy okno modalne, gdzie możesz uzupełnić rezerwację o dodatkowe informacje.

DRUGI: kliknij umiejscowiony po prawej stronie przycisk „DODAJ REZERWACJĘ” – przycisk jest widoczny z każdego poziomu aplikacji.

Wprowadzany jest termin pobytu, liczba przyjeżdżających osób, wybór rezerwowanego obiektu oraz imię i nazwisko osoby zgłaszającej rezerwację – te dane są obowiązkowe. Pozostałe informacje, takie jak: dodatkowe opłaty, wysokość zaliczki, telefon, e-mail i opis są opcjonalne. Poza danymi rezerwacyjnymi możliwe jest również odnotowanie dotychczasowych płatności.

Wystarczy w okienku pod rezerwacjami widać np. imię, nazwisko, e-mail lub numer telefonu osoby, która zgłaszała rezerwację.

Edycja rezerwacji

Tak, możesz to zrobić w każdym momencie. 

Tak, przy zmianach rezerwacji w harmonogramie aplikacja wyświetla komunikat wymuszający na użytkowniku potwierdzenie chęci dokonania zmian. Ten mechanizm działa również w przypadku, kiedy zmieniana jest cena pobytu (np. przenoszenie z drożnego obiektu do tańszego itp.). W takim przypadku w komunikacie pojawiają się również kwoty, których zmiana dotyczy.

Płatności za rezerwację

Wysokość zaliczki można określać zarówno procentowo, jak rownież kwotowo. Można to zrobić w oknie modalnym rezerwacji. Określanie zaliczki jest też możliwe w karcie Płatności. 

Dashboard

Dashboard, czyli tablica rozdzielcza

Dashboard to podstawowe źródło wiedzy o Twoich rezerwacjach. Z tego miejsca widać dokładnie ile jest rezerwacji i jak wygląda obłożenie Twoich obiektów. To również w tym miejscu możesz szybko zweryfikować miesięczne lub roczne wpływy.  

Oczywiście. Domyślnie pokazywane są aktualne zestawienia, z danego miesiąca. Natomiast, poprzez kliknięcie w górnym prawym rogu widoku rocznego można śledzić obłożenie w szerszym zakresie czasu.

Przyjazdy/Wyjazdy

Rejestrowanie przyjazdów i wyjazdów

Tak, można skorzystać z wyszukiwarki, znajdującej się przy aktualnej dacie.

Oczywiście. Przyjazdy i wyjazdy można sortować po każdej danej, np. terminie pobytu, cenie za pobyt czy terminie płatności. Wystarczy kliknąć na strzałki znajdujące się na górze każdej z kolumn.

Tak, wystarczy wybrać go w kolumnie „Obiekty” ikonę lejka. Po rozwinięciu jest możliwość wyboru jednego lub wielu obiektów. Można także zaznaczyć wszystkie.

Tak, wystarczy przełączyć widok z widoku Karty na Tabelę. Opcja ta znajduje się po prawej stronie w zakładce Przyjazdy/Wyjazdy.

Wydruki

Drukowanie i zapisywanie plików z rezerwacjami

W aplikacji Comnata.pl możliwe jest drukowanie zarówno listy rezerwacyjnej na dany zakresie czasowy lub status płatności. Docelowo wybierane są wszystkie obiekty, bez rozróżnienia na status płatności – co oczywiście można w dowolnym momencie filtrować.  

Tak, możesz pobierać pliki z listą przyjazdów, wyjazdów, jak również z rezerwacjami z konkretnym zakresem dat. 

Rozliczenia i płatności

Płatności i rozliczenia

Faktura jest wysyłana automatycznie na adres mailowy użytkownika – automatycznie po zaksięgowaniu opłaty.

Akceptowane są przelewy bankowe za pośrednictwem systemu płatności internetowych – Przelewy24.pl. Honorowane są też karty kredytowe.

Jeśli Twoja płatność za nie powiedzie się, możesz spróbować ponownie. Jeśli nadal masz problemy z przetwarzaniem płatności, skontaktuj się ze swoim bankiem w celu uzyskania pomocy.

Dark

Light

Dark

Light